Længe ventet Philadelphia rammer markedet

Stigende efterspørgsel på veganske varer, har endelig fået Mondelez, firmaet bag Philadelphia, til at reagere, og sender her i januar den populære smøreost på markedet i en vegansk version.


Teamet bag opskriften har arbejdet hårdt i to år, og imens har rygterne svirret. De kan i dag fortælle om en unik opskrift, som kombinerer havre og mandler til en "lækker og cremet smørepålæg, der er lige så god som originalen".


Fødevaregiganten ønsker at nå ud til et yngre publikum, der lever vegansk eller flexetarisk. Dens Philadelphia Plant Based vil begynde at rulle ind i butikkerne i Storbritannien i denne måned for at falde sammen med Veganuary.



Den nye veganske ost lanceres i 100% genanvendelig emballage, og alt plastikken vil senere i år også være genanvendeligt, da Mondelez i 2020 har forpligtet sig til dette.


Mærket Philadelphia har øget sin værdi betydeligt sidste år, og brandmanager Abi Eayrs mener, at overgangen mod de plantebaserede produkter vil drive yderligere vækst:


"I betragtning af den stigende gruppe af forbrugere, som ønsker en mere plantebaseret livsstil, så mener vi, at vores nye plantebaserede opskrift er et skridt fremad på markedet for at fremme bevidstheden om ostealternativer, som udmærker sig med hensyn til smag og kvalitet," sagde hun.


"Efter at have præsteret usædvanligt godt i test, er vi overbeviste om, at den spændende nye lancering fra et højt elsket mærke vil drive en bredere."


Med rekordhøje 582.000 deltagere i Veganuary 2021, og forventningen om yderligere deltagere i 2022 "har den stigende offentlige appetit på plantebaserede alternativer aldrig været mere tydelig", sagde Mondelez Internationals britiske MD Louise Stigant.


"Udviklede forbrugerkrav har længe været grundlaget for vores ambition om at levere en bred vifte af produkter, der fungerer for alle, og det nye Philadelphia plantebaserede produkt er det seneste på denne rejse. Vi kan ikke vente med at høre, hvad det voksende antal veganske og ikke-veganske forbrugere synes om dette velsmagende nye ostealternativ."


Lanceringen kommer, da Bel UK afslørede en plantebaseret Babybel-variant i denne uge, som fulgte lanceringen af ​​en vegansk version af sin bløde ost Boursin i oktober sidste år.


Hvis nogen var i tvivl om en hurtigt voksende interesse for veganske varer, så kan den tvivl vist godt lægge sig nu. 2022 har uden tvivl meget mere godt at byde på.

--


PS:

Philadelphia svarede på min forespørgsel vedr., hvornår den kan forventes i Danmark. De ved det ikke endnu, men arbejder på det.